קניות גם לגברים

אזהרה : כתבה זו עוסקת בסטריוטיפים

משחר ההיסטוריה נשים ליקטו מזון וגברים צדו אותו. מכורח הבדלים אלה מוחנו וגופנו התפתח בצורה שונה בתלות למין.

שופינג הוא ליקוט המזון החדש של המאה ה-20 .

הרשו לי להסתייג מקביעה זו ,ליקוט בסופו של דבר הוא פעולה חינמית וכאן מדובר בגיהוץ כרטיסי אשראי.  גם הגברים כבר מזמן לא צדים שום דבר מעבר לפסטרמה עסיסית מתוך המקרר. למרות ההתפתחות אנחנו שואבים עדיין הנאה מפעולות קדמוניות , למשל פעולת מינגול הבשר באירועים שונים. פעולה שנועדה לספק לגברים את הצורך הקדום שלנו לצייד. מראה הסטייקים המדממים מרגש אותנו כאילו אנחנו אלה שתפסו את הטלה וביתרו אותו לחתיכות קטנות לצורך האכלת שבט המשפחה. נשים התפתחו אחרת והפכו פעולה מיטיבה לשבט כמו איסוף דברים שימושיים מהיער לפעולה אגואיסטית במהותה.

לכן גבירותי מרבית הרשתות הגדולות מנסות לדוג אתכן – הלקוחות הנאמנות שלהם. אתן מקור הפרנסה הגדול ביותר עבורם .

קנייה של נעליים יפות וחדשות יותר היא  פעולה אגואיסטית. נכון יש לה השלכות טובות כמו אשה שנראית טוב יותר , אופנתית  וכ"ו וכ"ו אבל ברצינול הקיומי היא הפוכה לפעולת הליקוט העתיקה שכל מטרתה היה למצוא חפצים מועילים בחינם (אלטא זאכאן). נהוג היה לחשוב שגברים לעומת נשים מבזבזים פחות על מצרכים לשיפור התדמית האישית ומסיבות סוציולוגיות  נתפס שהגבר אמור לשים לב פחות לתדמית שלו ויותר להספק מזומנים סדיר.

גברים אינם אוהבים שופינג במובן הנשי שלו. אנחנו לא נהנים מטיולים בחנות נעליים אחת  והמעבר המרגש לחנות השנייה. טיפוס קומה לחנות בגדים שלישית אינו נראה לנו חיוני והחנות הרביעית אלייה אנחנו מזדחלים מחוסרי אויר לא תשאיר עלינו רושם עז לכל החיים. אנחנו נשכח את סידור המדפים בחנות ברגע בו נצא משם. לנשים זו חוויה מרגשת הרבה יותר. הוכח במחקרים כי אזורים אחרים במוח מופעילים אצל נשים ואצל גברים בעת קניות. נשים מתייגות מוצרים בצורה ריגשית (כך שמערכת הרגשות הלימבית במוח מופעלת במידה רבה יותר מאצל גברים) לכן ההנאה מקניות היא הנאה חזקה יותר אצל הנשים. הגברים קונים בצורה עניינית יותר אותנו מעניין מה המוצר עושה ומה נרוויח ממנו ביחס למחיר כמובן.

הנשים שאיתנו מתבעסות מכך שאנחנו לא נהנים ממסע הקניות כמותן . הם אפילו טבעו את המונח הזה מסע קניות בשביל למשוך את הקרביים שבינינו. מבחינתם מדובר בטיול אקסטרים לכל הדעות "מסע".

לא פעם ראיתי (והשתתפתי באופן פעיל) גברים עצובים למראה עומדים משועממים בחנות בגדים בזמן שבנות הזוג שלהם חורשות את החנות לאורכה ולרוחבה. המראה בעיינים שלהם היה קורע לב. לפי דעתי צריך להכניס לחנויות לנשים פינות לגברים. כמו מעדוני הגנטלמנים/אינטלקטואלים של פעם. כורסות מעור , סיגרים , ארונות ספרים ושולחן פול לא לשכוח כמובן ארון משקאות מאובזר. אפשר לא ללכת רחוק ופשוט לשים שם טלויזיה עם יס ושלט זמין לשימוש כולם.

תחשבו על כך שברגע שלגברים תהיה תעסוקה בחנויות נשים, לגברים לא תהיה בעייה ללכת עם בנות הזוג שלהם לשופינג כי מבחינתם הדבר יהיה משול ללשבת על הספה עם גברים אחרים ולראות טלויזיה , מה רע בזה?

מודעות פרסומת

2 מחשבות על “קניות גם לגברים

    1. נכון הבעיה היא שכאשר אתה נמצא בחנות שזוגתך לא מסוגלת לעזוב אז שיהיה לך מה לעשות לפחות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s