איך הפודקאסט יכול להפוך אתכם לבריאים ומאושרים יותר?

ביצוע כושר גופני היא אחת מהפעולות המשמעותיות ביותר למניעת מחלות או הזדקנות תאי הגוף.

אחת הבעיות הגדולות ביותר שלי היא כיצד לשלב את ביצוע הכושר הגופני הזה במהלך היום העמוס . רובנו עובדים בשעות לא שעות וישנים מעט מדי זמן כך שאת השעות הפנויות שלנו אנחנו מעדיפים לשמור לדברים מהנים יותר מאשר לרוץ או להרים משקולות.

מאז ומעולם מדריכי קוצ'ינג נלהבים מדי מציעים פתרונות שונים לאנשים שלא נהנים מצורות הכושר הסטנדרטיות למשל הזומבה . בעשור האחרון נפוצו להם עשרות מיני ספורט "אקזוטים" כגון קיקבוקסינג או היאבקות בקופים. היוו בטוחים כי אין כל כך חשיבות לספורט בו אתם עוסקים לכושר הגופני שלכם , זה יותר קשור לאופנה (למשל פעם אנשים עמדו על הראש). אנחנו סובלים מדחיינות ("נעשה את זה מחר") בהיקף גבוה מאוד משום שהשתחרר לנו יותר מדי זמן פנוי לחיות את החיים ולא לחיות את העבודה כמו בעבר.

אנשים אשר אינם נהנים מפעילות גופנית לא יהנו ממנה גם אם תלבישו אותה בבגדים זוהרים ותחליפו לה את השם. "האושר" הזה שחווים כאשר עושים כושר הוא נתון לפרשנות רחבה מדי. זהו לפי דעתי תעלול שיווקי. אם לא גדלתם במשפחה של מאמנים/ אתם לא נהנים מספורט תחרותי /אתם לא ספורטאים פעילים רוב הסיכויים שיש דברים אחרים אותם תעדיפו לעשות מאשר לעשות כושר ולכן אין טעם לשקר לעצמכם . זה כמו שתאכלו פריכיות אורז ותאמרו לכולם שיש לזה טעם של סטייק אנטריקוט.

אני לא אדם שמן למעשה ה BMI שלי מצוי ברמה האידאלית. למרות זאת אני רוצה להיות בריא יותר (בעל סיבולת לב ריאה טובה יותר).  הספורט העיקרי שאין לי בעייה איתו זאת הליכה . אבל גם פעילות זו משעממת במיוחד כאשר נדרשים לעשות זאת 50 דק' (הזמן שיש ללכת כל יום במשך 5 ימים בשבוע להשגת אפקט כלשהו). אחרי 20 דק' בערך המוח שלי מתעייף מהשעמום.

החלטתי לקחת את הנגן כבן לוויה קבוע בכל עת שאני נדרש ללכת. הדברים הרגילים שאנשים שומעים בנגנים שלהם זו מוזיקה ועם כל האהבה שיש לי למוזיקה (ויש לי) היא לא מסוגלת למנוע ממני להתעייף ממנה (אני חושב שהתעייפתי ממוזיקה -כמה אפשר כבר לשמוע ….מוזיקה).

גילוי עולם הפודקאסטים (Podcast) התחיל עבורי לא מזמן . גיליתי במקרה את תוכנית הרדיו האהובה עליי מנעורי באינטרנט, שעה היסטורית. היא גרמה לי להתחיל לחפש עוד תוכניות שאפשר בעצם לשמוע בעת הליכה . העולם שהתגלה היה עצום בגודלו.

היחודיות של פודקסטים היא בעובדה שניתן לשמוע מה שבא לכם , מתי שבא לכם ואיך שבא לכם (בנגן , במערכת או במכונית). זו למעשה מהפכת ה V.O.D של עולם השידור הקולי. אתם שומעים רק את מה שאתם אוהבים בלי פרסומות או הפרעות מכל סוג שהוא , תוכן מזוקק.

מאז שאני מקשיב לפודקאסטים אני מוצא את עצמי יוצא יותר מהבית למטלות שונות ו – (הנה החלק החשוב) אני גם נהנה מהם. אם הליכה לסופר / בנק / עבודה הייתה מלווה בשעמום מסויים ורצון לסיים אותה כמה שיותר מהר בעזרת הפודקסטים אני מוצא את עצמי בוחר את הדרך הארוכה יותר או דוחה בנימוס אפשרות לקיצור תור בדואר. זו תחילתה של מהפכה גדולה יותר ממה שאתם עשויים לחשוב. אם בעבר שנאנו משימות בזויות כמו להוריד את הזבל , לטפח את הגינה , לנקות את הבית או כל פעולה מונוטונית אחרת כאשר אתם מקשיבים בפודקסאט אתם למעשה קוראים ספר תוך כדי ביצוע עבודה – המוח שלכם שמח על ההתעמלות המנטלית והוא מתגמל אתכם באושר.

לינקים מועילים למאזין הטרי :

פודקסטים מובחרים בנושאי מדע , טכנולוגיה והיסטוריה תוכלו למצוא בדף הזה

פעילות גופנית והאזנה נעימה !

להשאיר תגובה

